Bier festival

Mijn vriend is een échte beergeek.

Zijn nieuwste aanwinst is een mooie klimaatkast, die normaal gebruikt wordt om flessen wijn goed op temperatuur te bewaren. Bij ons ligt er bier in, want voor wie het niet weet (en ik weet niet hoe veel andere glutenvrije mensen er veel verstand van glutenvol bier hebben) maar je hebt ook bier dat net als wijn een aantal jaren moet rijpen. Ik was dan ook niet bijzonder enthousiast toen hij voorstelde om naar een bierfestival te gaan. Een bevriend stel ging ook mee en dat maakte het dan wel weer gelijk een stuk leuker voor mij.

De setting van het festival was geweldig, allemaal marktkraampjes met tap installaties dieimg_7874 langs de grachten stonden. Onwijs veel mensen en overal stoeltjes of hooi balen waar je op kon zitten. Er hing een fantastische sfeer en het zonnetje scheen ook nog eens heerlijk. Dat je dan niet mee mag drinken valt allemaal wel mee dan. Maar hee, wat zie ik daar? Er is een glutenvrij bier van de tap! Jopen staat er met Hop zij met ons. Wow, wat een ervaring om op een bierfestival bier te drinken, wat een ervaring om glutenvrij bier van de tap te drinken en wat een feest om dit met mijn vriend te kunnen delen! Vervolgens hebben wij vrouwen de cider tent ontdekt waar ik geleerd heb dat ik droge ciders niet lekker vind maar de zoete wel. Ik was nooit zo op de hoogte van ciders maar ze schijnen bijna allemaal glutenvrij te zijn (uiteraard is er altijd een uitzondering, Jillz bevat wel gluten!) Het allerleukste is nog wel dat je cider ook kunt inchecken in de bierapp untappd. Dus weten welke biertjes en ciders ik lekker vind? Vind me op untappd als @miss_lazyknife. En wil iemand jou naar een bierfestival of kroeg slepen? Check even of ze er glutenvrij bier of cider schenken, je ziet het tegenwoordig steeds vaker!

Leave a Reply

