Sportschool vs Ik

Afgelopen maandag zijn vriendlief en ik al 3 weken lid van de sportschool. Na twee dagen lidmaatschap liepen we al krom van de spierpijn. Misschien waren we iets té ambitieus begonnen….?

Naast het laag koolhydraat dieet wilde vriendlief vaker sporten. Dus toen hij laatst bij een sportschool wilde kijken ben ik mee gegaan. Dit was namelijk niet zomaar een standaard sportschool met alleen maar martelwerktuigen, deze sportschool heeft ook een zwembad (en ik wil weer vaker baantjes trekken + aqua-lessen doen), tennis banen + les (wat ik na mijn hardloop doelen dit jaar voltooid te hebben weer op wil pakken) en squash banen. Dit is dus wel een mooie combinatie van zwemmen en tennis voor mij, en tja, als je er dan toch bent kan je maar beter wat oefeningen doen om sterker te worden. Met mijn been spieren is niks mis, maar van yoga kom ik zeer gefrustreerd terug omdat ik mezelf al niet in de ‘downward dog’ op kan drukken laat staan daar dan rust en ontspanning in vinden…

De eerste avond zijn we gelijk goed begonnen door de tennis rackets af te stoffen en een uurtje samen te spelen. Ik werd weer helemaal blij om met m’n racket op de baan te staan. Er na hebben we nog heerlijk ontspannen wat baantjes getrokken en tot slot in de stoomcabine. Dit beviel me wel, zo vind zelfs ík de sportschool leuk! Dinsdag hebben we het iets sportiever aangepakt en hebben we ons voor een groepsles funxtion ingeschreven. Funxtion is een circuit van 6-8 oefeningen die je 50 seconden doet en vervolgens krijg je 10 seconden om door te wisselen en dat een half uur lang. Het was heerlijk, het was zeer lang geleden dat ik zó intensief gesport heb, ik was compleet gesloopt maar zeer voldaan. Er na weer heerlijk het warme zwembad en de stoomcabine in, wat de spieren goed beviel.

Zaterdag lukte het me pas weer om mijn armen boven schouder hoogte optillen zonder spierpijn. Heb ik spijt? Nee absoluut niet. Inmiddels ben ik van 50eh per dag naar 30-35 eh gezakt. Door de spierpijn door mijn hele lijf word ik bij elke beweging eraan herinnerd dat ik weer flink sporten kan. Ik had vooraf véél suiker nodig, had achteraf een milde hypo en zal dit voorlopig niet doen zonder dat vriendlief mee gaat, maar ik heb het wel mooi gedaan! Nu staat de sportschool nog voor in punten, maar straks, straks als ik een funxtion les doe zonder 4 dagen lang spierpijn, dan heb ik gewonnen 🙂

Leave a Reply

