Een koolhydraat-arm leven

In een recente post heb ik mijn eerste poging tot glutenvrij een koolhydraatarm bakken gedeeld. Het was een verbazingwekkend succes. Maar waarom dit jezelf, naast glutenvrij en weinig lactose, nog aan doen? De post ervoor ging over de angst dat de insulineallergie weer terug kwam, en de minder insuline je nodig hebt, des te minder kans dat je lichaam zich er weer tegen verzet. Bovendien weet elke diabeet dat insuline de vetopslag bevordert, dus minder kan in dat opzicht ook geen kwaad.

Dus nu heb ik me sinds een paar weken in de glutenvrije en koolhydraatarme wereld gestort. Lang leve de blog All day I dream about food. Deze blog heeft fantastisch lekker uitziende recepten die bijna allemaal zowel glutenvrij als koolhydraatarm zijn! En gelukkig ook heel veel bak recepten, een redding voor een bakliefhebber zoals ik. Zo hoef ik ondanks de keuze om koolhydraatarm te eten, niet mijn status als lekkerbekje te vergeven!

Het eerste recept is uitgeprobeerd en was gelukkig lekker, de volgende staan voor dit weekend in de planning. Hopelijk leid minder koolhydraten, en dus minder insuline ook tot minder hypo’s. Dat dan weer in combinatie met meer sporten; zou dat dan eindelijk tot wat gewichtsverlies leidden? Ik hoop er maar niet op, maar wie weet…?

Leave a Reply

