Concert at Sea

Recentelijk ben ik bij Concert at Sea geweest. Als Bløf fans konden vriendlief en ik niets passenders bedenken dan voor ons vijf-jarig jubileum naar hun festival te gaan! Mijn ouders hebben een huisje in Ouddorp en ik kom daar al sinds ik mij kan heugen. Vaste prik is dan ook een avondje snackbar, en snackbar DiDi heeft gewoon glutenvrije patat!
Nieuw is dat de viswinkel Hameeteman helemaal verbouwd is. Het pand is ontzettend mooi geworden, en het heugelijke nieuws is dat ze nu een aparte frituur hebben zodat ze gewoon glutenvrije lekkerbekjes kunnen bakken! Daar heb ik uiteraard heerlijk van genoten na wat glutenvrij brood bij de bakker gekocht te hebben. Voor zo’n klein dorp in zo’n uithoek is er zeer goed glutenvrij te eten! Zelfs het pannenkoekenrestaurant heeft glutenvrije pannenkoeken.

De eet opties bij Concert at Sea waren een heel stuk minder, maar dit lag in lijn der verwachting dus had ik een speciale verklaring dat ik eigen eten en medische spullen het terrein op mocht nemen. Via facebook kreeg ik de tip dat Swirls van Ola op het station wel mogen, dus vol goede hoop ging ik het bij de stand vragen maar daar werd mij toch verteld dat het ijs gluten bevatte. Oh, volgens mij was de teleurstelling duidelijk aan mijn gezicht te zien. Helaas, maar het was het me ook niet waard het tijdens dit geweldige festival te proberen. Want dat was het, een gé-wél-díg festival vol goede muziek en fantastisch weer!

Op de tweede dag was mijn insuline op, en na een nieuwe ampul kwam er opeens een verstoppingsalarm. *zucht* Maar mijn setje zal het wel niet zijn want die was gister vervangen en deed het toen prima. Het slangetje weer opnieuw helemaal door laten lopen, opnieuw aangekoppeld en weer een bolus geprobeerd. Geen problemen verder dus weer vrolijk door gegaan. Na weer een heerlijk lekkerbekje opgehad te hebben gingen we weer richting het terrein en het weer was zo waar nóg mooier dan de dag ervoor!

De andere tip die ik via de facebook kreeg was dat de patatten op het festival waarschijnlijk glutenvrij waren. Vol goede moed ging ik s’avonds langs de patat tent. Ik vroeg het aan een medewerker die me volgens mij niet helemaal goed kon verstaan, toen vriendlief een hele mooie allergenen lijst zag liggen. Alle sauzen konden niet maar de friet en de olie waren prima. Met de saus in een apart zakje hebben we zelfs gezellig een patatje kunnen delen 🙂

Op zondag als afsluiter nog lekker langs de Mac voor een glutenvrije hamburger. Qua eten niet een heel gezond weekend maar dat maakte het des te leuker en gaf een echt vakantie gevoel! Het blijft voor mij nog steeds lastig dat je met glutenvrij alles zo goed moet voorbereiden en zo vaak je eigen eten mee moet nemen, maar als het dan een keer lukt zoals met de patat tent dan is het wel éxtra leuk!

