Wabi sabi

Er is een liedje wat ik regelmatig in mijn hoofd zing, namelijk “it’s got to beeeeeeeee perfect”. Ik ben geen perfectionist in de zin dat ik iets kan blijven proberen tot het me lukt. Sterker nog ik kan zwaar gefrustreerd raken als iets niet gaat zoals ik het wil… Maar ik moet ergens wel tevreden mee zijn, anders voelt het niet af, sta ik er niet volledig achter en ben ik er niet trots op.

Dus toen mijn suikers een achtbaan waren kon ik er mee leven doordat ik wist dat ik er altijd mijn best voor deed. Sommige dagen ging ik er juist kapot aan, want wat kon ik nog meer doen om het goed te laten gaan? Maar meestal ging het wel, en als niet Wabi Sabi; wat er op neer komt dat het geen wat niet perfect is, ook goed is. De drie pilaren zijn als volgt: “niets is blijvend, niets is af en niets is perfect.” Iets waar ik me soms meerdere keren per dag aan moet herinneren….

Met dit in gedachten ga ik proberen om meer recepten te posten. Ik houd van bakken en doe het dan ook vaak maar toch staat er maar 1 recept op deze blog. Want ik wil pas iets plaatsen als het perfect is, maar dat is het met glutenvrij bakken bijna nooit. Dus bij mijn volgende bak project plaats ik foto’s en het recept, Wabi Sabi. Zo kunnen jullie leren van mijn fouten en suggesties voor verbetering geven. Want als er een ding is wat ik het afgelopen jaar heb geleerd is het wel “you neeeeeeevvveeeerrr walk aaaaaaaallllllooooonnnnneee”.

