Review: Medtronic hardloop shirt

Laatst kreeg ik een mail van Medtronic dat er nieuwe accessoires beschikbaar waren. Zelf heb ik al meer dan tien jaar een pomp en kon ik me niet heugen dat er ooit nieuwe accessoires bij gekomen waren dus ik was zeer verheugd. Het was een prachtige digitale folder die door de interactie erg leuk was om door te bladeren!

Tijdens het bladeren kwam ik iets geniaals tegen en ik wist gelijk ; dit wil ik hebben! Een sport shirt speciaal ontworpen voor pomp gebruikers met allerlei vakjes waar de pomp in past. Op dit moment klem ik hem aan de buitenkant van mijn sportbeha waar hij niet echt stabiel zit maar in de sportbeha krijg ik er schuur plekken van, dus dat  is helaas ook geen optie.

De mensen van Medtronic waren zo goed om mij een shirt (gratis) op te sturen in ruil voor een review. Een deal die ik maar al te gewillig was om te maken want dit shirt leek mij de ideale uitkomst voor alle sporters!

Vol spanning pakte ik het shirt uit, het was effen zwart , kleedt mooi af. Wat gelijk opvalt is alle zakjes over het hele shirt heen. Ze zijn netjes weg gewerkt en als je er niet op let, vallen ze niet heel erg op, grote pré ! Ze voelen zeer stevig aan en ik heb wel het gevoel dat mijn pomp hier in blijft zitten.

Ik trek het shirt gelijk aan en merk dat het op mijn buik wat strak zit, wat voor een sport shirt wel okay is. De bovenkant van het shirt is helaas te  ruim, de mouwen komen tot aan mijn ellenbogen en op mijn (forse) voorgevel zit het shirt los ?! Ook opvallend is dat het shirt bizar lang is, wel goed tegen een koude rug! De stof voelt heel prettig aan, het is een soort lycra wat ik zelf fijne stof vindt om in te sporten omdat het prima zweet absorbeert.

De eerst volgende keer dat ik ga hard lopen trek ik het shirt aan, maar waar moet ik mijn pomp nu in doen, er is zo veel keuze. De zakjes op mijn armen vallen af omdat ik aan de ene arm mijn band heb voor mijn telefoon en op de andere arm heb ik mijn setje zitten. Goed ik neem er een op mijn zij. Tijd voor een goede blonde actie, ik stop namelijk de pomp van buiten af in het vakje en denk: gut, heeft Medtronic nou niet bedacht om gaatjes in het shirt te maken waar je draadje door kan? Na het shirt uitgedaan te hebben en de vakjes geïnspecteerd zie ik dat die er heus wel in zitten. Ontzettend fijn want dan hangt je draadje niet buitenboord ! Alleen het gat waar je slangetje door heen moet is net niet groot genoeg voor mijn quickset dopje ,wat ik  er uiteindelijk met veel moeite door gefrommeld gekregen heb. Het is me niet helemaal duidelijk of ik nu de ampul er uit moet halen of dat het met een ander setje beter zal gaan, misschien was het handig om dit op het kaartje er bij te zetten? De pomp zin in het zakje, het draadje zit door het shirtje heen; tijd om te gaan lopen!

Het materiaal is zoals gedacht erg fijn tijdens het lopen! Van een afstandje lijkt het verder ook niet een apart ‘medisch’ shirt dus dat is een zeer groot voordeel. Doordat het shirt zo lang is bij mij, schuift het heen en weer, inclusief pomp die in een zakje zit. Inmiddels heb ik ontdekt dat als je zo’n waterfles-band om je middel doet dit het schuiven tegen gaat. Zoals gezegd waren de mouwen vrij ruim en lang, wat als voordeel heeft dat ik ze wel kan gebruiken om mijn zweet van mijn gezicht af te halen. Tijdens het lopen gaat mijn sensor alarm af, even kijken wat hij zegt. De pomp uit het shirt halen ging wel redelijk, alleen om hem er terug in te stoppen was niet te doen. Hier moest ik echt even voor stoppen met lopen en dan nog was het lastig. Vermoedelijk omdat het shirt bij mij op de vakjes wat los zit.

Het shirt is in de maten S/M en L/XL te verkrijgen, uiteraard ben ik dan weer iemand die M/L nodig heeft. Mijn vermoeden is dat het shirt mij daarom misschien niet helemaal goed past. Ik denk dat als dit shirt precies past en het op de juist plekken strak/los zit de pomp ook een stuk beter blijft zitten en niet heen en weer schuift.

Het blijft een geweldig idee, met veel potentie maar na meermaals gebruik kan dit shirt helaas niet aan al mijn verwachtingen voldoen, dit komt echter enkel en alleen door de pasvorm die voor mij niet geschikt is, waardoor het shirt gaat schuiven inclusief pomp. Handig aan alle vakjes is dat je er bijvoorbeeld ook een buisje suiker of hypiofit in kan stoppen!

