Curry Worst

Duitsland, mijn tweede vaderland. Ik ga er dan ook vaak weer naar terug om even boodschappen te doen en laatst was ik in het Centro (groot winkel centrum in Oberhausen). Samen met mijn moeder heb ik een geweldige dag gehad en hebben we de Duitse economie weer een beetje vooruit geholpen.

In het Centro zit ook een food-court zoals je ze in Amerika ziet. Een hal met in het midden allemaal tafeltjes en eromheen allemaal voedsel toko’s. Zo zitten er o.a. een Subway, Starbucks, McDonalds, Curry King en zelfs een Nederlandse patat tent.

Vroeger was het bijna vaste prik om naar de Subway te gaan met af en toe een keer een heerlijke curry worst bij de curry king. Sinds ik glutenvrij moet eten zijn de opties toch wel behoorlijk geslonken. Vorige keer waren we bij de curry king toch geslaagd, weer een feest om iets te kunnen eten wat ik vroeger ook al deed. Vol goede hoop gingen we dus weer naar de curry king en bestelden we glutenvrij. De mevrouw achter de balie keek ons raar aan, “maar mevrouw, we hebben helemaal niets wat glutenvrij is.” ” Vorige keer heb ik hier toch echt een curry worst gegeten hoor.” ” Nee mevrouw dat kan echt niet, overal zit gluten in”. Lichtelijk teleurgesteld dropen we af, dan niet hoor, dan ga ik wel naar de Mac daar doen ze niet zo moeilijk…

Net voor de Mac zat nog een winkel met worsten. In een laatste poging hebben we het daar nog gevraagd. “Eh, ik denk het wel mevrouw, maar ik ga voor de zekerheid even de verpakkingen voor u lezen.” De mevrouw verdween naar achter en toen ze terug kwam had ze goed nieuws. “De worsten mogen allemaal, zelfs de schnitzel mag”. Argwanend keken we de mevrouw aan, “In schnitzel zit toch gluten?” “Nee hoor mevrouw, die zijn met mais gepaneerd.” Dat durfde ik toch niet aan… Dat wou ik eerst thuis even goed uitzoeken. Terwijl de maaltijd bereid werd stond daar toch een bordje van de curry King!

Dan zie je maar weer dat er vaak heel veel mogelijk is, zo lang er maar iemand is die de moeite neemt om het even uit te zoeken! De curry worst was heerlijk, en ik heb er geen enkele last van gehad. Allemaal dankzij een medewerkster die wél even de tijd nam voor haar klanten.

