Domino’s glutenvrije pizza

Het is bijna een jaar gelden dat ik naar Australië ging. Ik was een genodigde spreker op het Wereld Diabetes congres en had daar gelijk een paar weken vakantie vooraf gepland. Het was een geweldige tijd en een van de dingen die me het meeste bijgebleven is, is de glutenvrije pizza van de domino’s.

Net als de glutenvrije broodjes bij de McDonalds was dit een groot feest! In dit geweldige land kon ik gewoon een standaard pizza zaak binnen lopen en een glutenvrije pizza bestellen met toppings naar eigen keuze ! Er was keuze uit 6-7 verschillende soorten en het deeg was zelfs ook lactose vrij. Eventuele kruis contaminatie was mogelijk, hoewel er bij de glutenvrije pizza weinig mis kon gaan werd het beleg uit de normale bakken gepakt waar ook het beleg voor de gluten bevattende pizza’s werd gepakt. Er werden altijd schone handschoenen gebruikt maar de kans zou kunnen zijn dat… Goed, voor een glutenvrije pizza wilde ik dat risico zeker nemen!

De smaak was geweldig, de bodem was knapperig en je kon de pizza gewoon met je handen eten! Iets wat me zelf tot nu toe nog niet vaak gelukt is omdat de bodem door zakt. Bovendien moet je het altijd zelf maken en smaakt het nooit zo goed als een echte pizzabakker. Voordeel voor de lijn want ik eet het een heel stuk minder. De pizza was zo goed dat ik een paar dagen later weer een heb besteld.

Ondanks de kans op kruisbesmetting en mijn toch wel zeer gevoelige buik heb ik nergens last van gehad! Met weemoed denk ik soms terug aan het geweldige Australië met al zijn glutenvrije opties. Tot ik gister op FB het heugelijke nieuws zag, de domino’s in Roosendaal heeft glutenvrije pizza’s! Hoera!*

Nu nog zorgen dat ik binnenkort naar Roosendaal ga om er eentje te proeven, voor iedereen die in de buurt is, als ze net zo lekker zijn als in Australië zou ik er gelijk heen gaan!

*15.03.2015 Inmiddels hebben de volgende Domino’s vestigingen Glutenvrije pizza’s: Roosendaal, Oosterhout, Bergen op Zoom, Breda Graaf Hendrikplein, Breda Kesterenlaan, Dongen, Waalwijk, Etten-Leur, Gorinchem en Goes

