Dream come true

Vorige week zondag was ik op bezoek bij mijn ouders. Na het hardlopen zat ik buiten nog even uit te puffen en scrolde ik een beetje door mijn Facebook tijdlijn. Plots zag ik een bericht, stond op, schopte mijn schoenen op de mat uit en sprintte naar binnen.

“Ze hebben volgende week een GLUTENVRIJE bakwedstrijd!! In Amersfoort! En ook amateurs mogen mee doen!!” gilde ik door het huis.

Sinds een paar jaar ben ik gaan bakken en taarten gaan versieren. Het brengt me rust, het geeft me een goede reden om chocola te eten en het is één van de redenen dat ik regelmatig hard ga lopen. Met veel plezier kijk ik naar programma’s als cake boss, bake my day en the next great baker, en droom dan over hoe het zou zijn als ik mee zou doen.

En nu was er een bak wedstrijd, volledig glutenvrij, waar IK aan mee kon doen. Tien minuten later was mijn inschrijving voltooid! Niet veel later kreeg ik een mailtje met meer informatie, waaronder de namen van de jury leden. Oeps, zag ik dat goed? Stond daar inderdaad Vicky bij van bake my day? *slik* waar ben ik aan begonnen..?

Na wat twijfels of ik wel goed genoeg was ben ik de afgelopen week fanatiek aan het bakken geslagen! Tot groot genoegen van mijn omgeving. En nu is het zaterdag, ga ik zo met mijn recepten naar Amersfoort en ga ik mee doen met mijn aller eerste bakwedstrijd. Spannend? Ontzettend! Verwachtingen? Geen, want als amateur ga ik het niet redden tegen de profs. Maakt het uit? Geen donder want hoe gaaf is het dat ik hier aan mee ga doen?!

Op naar een middag vol taart, gezelligheid en goede tips!
It’s baking time ❤

