Hoog in de lucht

Ik woon samen met mijn vriend en deze lieve schat heeft zweefvliegen als hobby. Dit is een sport waar je in een vliegtuig vliegt dat geen motoren heeft. Geen motor? Hoe werkt dat dan? In feite wordt je aan een kabel omhoog getrokken en dan schiet je als een soort katapult de lucht in, of omhoog gesleept door een vliegtuig mét motor.

Het was geweldig zo hoog in de lucht! Het enige geluid is de wind die langs je vliegtuig raast en het uitzicht is zoveel beter dan uit een commercieel vliegtuig. Het was ontzettend mooi en een echt kadootje om in de lucht te zijn! Helaas werd ik zeer misselijk (ondanks pil voor wagenziekte) dus hebben we na een uur de landing ingezet.

Na veilig geland te zijn kwam ik trillerig en zeer bleek uit het vliegtuig gezet. Nog nagenietend van het mooie uitzicht was er geen haar op mijn hoofd die ook maar dacht aan een hypo… Oeps!

Gelukkig had ik zakjes vloeibare suiker bij me waar ik er maar snel één van op had. Door de misselijkheid heb ik verder niet veel meer gegeten (wat uitzonderlijk is voor een hypo).

Brave meid die ik ben heb ik uiteraard na twee uur nog eens een keer geprikt. Met een waarde van 8 was ik tevreden en genoot ik nog even lekker van het zonnetje! Mijn shock was groot toen ik voor het eten prikte… Een waarde van 20! Is het de adrenaline geweest? Was het de wagenziekte pil? Het was in ieder geval niet door over-eten tijdens een hypo. Volgens mij vonden mijn suikers het wel leuk daar, hoog in de lucht!

Leave a Reply

